Thursday, April 15, 2010

Khalil Fong aka 方大同 - 紅豆

Most of the mandarin songs that I know are usually introduced by my PB. Khalil Fong is one of them. He is a Hawaiian-born, Chinese-raised and Hong Kong based singer and songwriter.

He's only a year older than me and yet, so much more accomplished. He learned to play the guitar and piano on his own in his late teens and started composing then.

This song was originally sung by Faye Wong but supposedly Khalil's version is nicer.



還沒好好的感受 雪花綻放的氣候
我們一起顫抖 會更明白 甚麼是溫柔
還沒跟你牽著手 走過荒蕪的沙丘
可能從此以後 學會珍惜 天長和地久

有時候 有時候 我會相信一切有盡頭
相聚離開 都有時候 沒有甚麼會永垂不朽
可是我 有時候 寧願選擇留戀不放手
等到風景都看透 也許你會陪我 看細水長流

還沒為你把紅豆 熬成纏綿的傷口
然後一起分享 會更明白 相思的哀愁
還沒好好的感受 醒著親吻的溫柔
可能在我左右 你才追求 孤獨的自由

有時候 有時候 我會相信一切有盡頭
相聚離開 都有時候 沒有甚麼會永垂不朽
可是我 有時候 寧願選擇留戀不放手
等到風景都看透 也許你會陪我 看細水長流

No comments: